dinsdag 7 oktober 2014

DIY Deurmat

Ooit kocht ik deze deurmat met een print erop. 'Welcome home' stond er op. Helaas is de print er af gesleten en bleef er een saaie bruine mat over. Op internet kwam ik een leuke blog tegen over het pimpen van je deurmat.
Ik had al helemaal zin om de herfst in huis te halen en deze deurmat past daar precies bij!

Ik heb gekozen voor de eerste letter van onze achternaam, maar de link naar de template die ik gebruik heeft alle letters om uit te kiezen. Zo heb je ze altijd in de juiste verhouding met het gewei.

Wat heb je nodig:
- Een kokosmat
- Spuitbus verf (ik heb hem van de action)
- Stevig papier/karton
- Stanleymes en ondermatje
- Oude kranten

Hoe maak je het?
- Kies de template die je wilt hebben. Als je A4 formaat hebt past er precies 1 gewei op een blad. Je moet het dus even opdelen.
- Print de template op je karton
- Snijd de template uit met het stanleymes
Je mal is nu klaar

Ik heb eerst onze oude mat even wat uitgeklopt buiten, maar toen ik hem binnen op de kop legde (ik wilde de onderkant even plakken) stroomde er alsnog allemaal zand uit. Niet erg voor een buitenmat, maar niet helemaal de bedoeling in mijn keuken.

- Leg de mat vlak neer in de schuur of op het gras (waar verfvlekjes niet zo erg zijn), liefst niet binnen.
- Leg de mal op zijn plek en plak het vast met tape. Je mag overal plakken als je er maar voor zorg dat je uitsnede leeg blijft.


- Plak nu de rest van de mat af met oude kranten. Wees hier precies in, bij mij is er wat tussendoor gegaan.
Je bent nu klaar om te spuiten.


- Spuit van bovenaf op de mal om te voorkomen dat je onder de mal spuit. Hierdoor moet je wat vaker schudden maar het resultaat wordt het mooist.

-  Laat de mat een paar uurtjes drogen en verwijder de mal.

Klaar!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten