dinsdag 9 september 2014

DIY: wegwijzer bordjes

Ik vind het erg leuk om zelf dingen te maken. Pinterest staat vol met leuke DIY's (Do It Yourself).
Voor onze bruiloft heb ik verschillende dingen zelf gemaakt. Bijvoorbeeld deze leuke sprookjesachtige wegwijzerbordjes.

Een vriend van ons heeft eerst de standaard en het hout gemaakt (met hout ben ik helaas niet zo handig.)

Vervolgens heb ik de tekst in een lettertype en grootte die ik mooi vond uitgeprint. Dit heb ik met carbonpapier op de bordjes gezet.

 

Vervolgens heb ik de lijstjes vervaagd met een gum.
Daarna de letters ingeschilderd met witte lakverf die ik nog had staan van meubels die ik geschilderd heb. 

  


Met een klein kwastje heel voorzichtig werken. Ik heb de letters twee keer ingeschilderd voor een mooie dekking.
Uiteindelijk zagen ze er zo uit.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten